BEMANNING OCH REKRYTERING

RÄTT MEDARBETARE TILL ER KUNDSERVICE

Vi är experter på att hitta rätt medarbetare till kundservice. Vi bemannar och rekryterar idag till många ledande företag i Sverige. Våra koncept för rätt bemanning och rekrytering bygger på att vi vet vilka egenskaper en bra medarbetare till kundservice ska ha för att driva rätt beteenden.

Det har vi och våra partners inom organisationspsykologi forskat mycket inom. Därför kan vi garantera att du kommer att få bättre resultat när du anlitar Workz. Om du vill fördjupa dig i hur processen ser ut kan du läsa en av våra guider, exempelvis Checklista för rekrytering till kundservice

När vi hittat rätt medarbetare onboardar och utvecklar vi dem under sex månader. Vi stödjer, tränar, coachar och löser problem med fokus på hur kunder ska tas om hand. När medarbetarna är redo certifierar vi dem i kundserviceyrket, ett kvitto på att de fått rätt verktyg och kompetens.

Bemanning

Utbildning

Verksamhetsutveckling

Rekrytering

Bemanning • Utbildning • Verksamhetsutveckling • Rekrytering •

Workz academy

UTBILDNING OCH TRÄNING AV MEDARBETARE OCH LEDARE

Inom det ramverk vi kallar Workz Academy utbildar vi er befintliga personal på kundserviceavdelningen. Våra träningar bygger på workshops där nivån anpassas genom en inledande analys av kompetens, styrkor och förbättringsområden.

Vare sig medarbetarna är nya eller erfarna inom yrket kommer de att få en rejäl kunskapsboost av våra tränare. I alla utbildningar ingår även en metod för att få kunskaperna att leva vidare.

Arbetsledare, gruppchefer och teamledare tränas i att utveckla sin personal genom aktiv coachning och medlyssning. Ofta är de nya i sin ledarroll varför vi även tränar dem i grundläggande ledarskap och affärsmannaskap.

För kundservicechefer kan Workz agera mentorer och stödja dem i den löpande utvecklingen och hantering av problemområden. Vill du få lite mer information om hur vi tränar personalen kan du läsa i guiden Workz Academy – Utbildning av kundservicepersonal.

Verksamhetsutveckling

STRATEGISK OCH OPERATIV UTVECKLING AV KUNDSERVICE

Som verksamhetsutvecklare arbetar Workz med:

  • Nulägesanalys av er befintliga kundserviceavdelning

  • Framtagning av åtgärdsplaner för utvecklingen av kundservice

  • Strategiarbete för företagets kundservice

  • Stöd vid implementering av åtgärdsprogram

Hälsocheck är en populär nulägesanalys som snabbt leder fram till statusen på er kundservice. Den ger en total bild av hur avdelningen fungerar och står sig i konkurrensen genom att tränga på djupet inom ett 20-tal områden. Analysen mynnar ut i en prioriterad åtgärdsplan. Till alla som har en kundserviceavdelning som har mer att önska, eller vill framtidssatsa, rekommenderar vi en Hälsocheck för att få en tydlig roadmap.

Genom modererade workshops med företagsledningen fastställer vi även mål och strategier för framtidens kundservice. Utvecklingsinsatser kan sedan vila mot dessa, riktningen blir tydlig och investeringar enklare att genomföra.

Kontakta oss

Med WORKZ som partner får du ut det mesta av din kundservice.